La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza da casa.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate!

domenica 10 novembre 2013

Autorizaţia de difuzare de programe TV prin satelit obţinută de OTV SRL din Italia, valabilă 6 ani

sursa foto MEDIAFAX
de Diana Parvulescu Publicat la: 24.10.2013

 Liviu Adascalitei

Dan Diaconescu a declarat, miercuri, că societatea OTV SRL, cu sediul în Italia, are autorizaţie să difuzeze prin satelit programul de televiziune OTV din partea statului italian, autorizaţia având un termen de valabilitate de şase ani.

"Orice licenţă audiovizuală emisă de un stat membru al Uniunii Europene trebuie să fie respectată ad litteram de fiecare stat al UE (...) Aşadar, din Italia, dintr-un oraş numit Roma şi de undeva din Vatican, dintr-o proprietate a Vaticanului, pleacă acest semnal al televiziunii OTV. OTV este o firmă înregistrată în Italia, o firmă care plăteşte taxe şi impozite în Italia, o firmă care are două sedii în Italia, un sediu social în cartierul Vatican (...) Pe lângă sediul social avem un sediu de emisie propriu-zis", a declarat Dan Diaconescu miercuri seară, într-o conferinţă susţinută la sediul OTV din Bucureşti.

În acest context, Diaconescu a precizat că semnalul pleacă din Italia, aşa cum legea italiană obligă. "Semnalul pleacă din Italia, ajunge în Milano (...) de la Milano, unde face o staţie, pleacă către Londra (...) la Londra vorbim de o firmă cu care televiziunea noastră OTV are contract, o firmă care lucrează cu satelitul Eutelsat", a spus acesta, adăugând că "semnalul de la Eutelsat este gratuit pentru românii care au (antenă, n.r.) parabolică".

Pe de altă parte, Dan Diaconescu a spus că firma OTV SRL are un punct de lucru în Bulevardul Preciziei din Bucureşti, unul în Chişinău, unul în Madrid şi unul în Londra. Potrivit acestuia, sediul central al firmei este la Vatican. El a subliniat că o parte din emisiunile difuzate pe OTV sunt înregistrate la Bucureşti, o parte la Madrid, o parte la Londra şi Chişinău.
De asemenea, Dan Diaconescu a cerut demisia preşedintelui Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Laura Georgescu, şi repunerea postului DD TV în drepturi.

Totodată, el a spus că CNA va trebui să se adreseze statului italian pentru a putea amenda postul de televiziune OTV. "Toate contractele pe care le-am făcut cu operatorul de ridicare la satelit au fost cu o licenţă tripartită, adică am introdus în contract trei licenţe. Am fost prevăzători, deci nu doar licenţa de la statul italian, ci o altă licenţă de la un alt stat (...) Ne aşteptăm la momentul în care Uniunea Europeană prin absurd ar interzice ambele licenţe ale noastre să funcţionăm pe o licenţă din afara Uniunii Europene. Va fi foarte greu statului român să ne oprească", a spus Diaconescu.

El a declarat că nu a trimis documentele referitoare la licenţa obţinută în Italia către CNA, afirmând că, "din data de 22 ianuarie, OTV nu mai are niciun raport cu Consiliul".

De cealaltă parte, Laura Georgescu, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a declarat, miercuri, că CNA va sesiza autoritatea de reglementare în audiovizual din Italia în privinţa lui Dan Diaconescu, care încearcă să ocolească legea din România prin demersurile pentru lansarea canalului italian OTV.

Laura Georgescu a declarat, după şedinţa CNA, că autoritatea de reglementare în domeniul audiovizualului din Italia, L'Autorità per le garanzie nelle comunicazioni (AGCOM), a eliberat în data de 30 septembrie 2013 societăţii OTV SRL - care are sediul în Italia - o autorizaţie de difuzare a unor programe de televiziune prin satelit.

Georgescu a mai spus că CNA nu a primit nicio notificare sau solicitare cu privire la retransmisia canalului italian OTV pe teritoriul României.

"Faptul că această societate OTV SRL nu ne-a trimis notificările sau solicitările legale cu privire la retransmisia unui canal italian duce foarte clar la ideea că această societate vrea să ocolească CNA", a spus Laura Georgescu.

Ea a mai spus că, joi, CNA va sesiza AGCOM cu privire la Dan Diaconescu. "Noi vom notifica AGCOM (...) O să cerem AGCOM să fie extrem de atenţi pentru că radiodifuzorul are un istoric foarte ne-înregulă în România", a spus Laura Georgescu.

Ea a mai spus că OTV nu a făcut încă proba că emite din Italia. "Ca să poţi emite de acolo, plăteşti", a mai spus Laura Georgescu.

Totodată, Laura Georgescu a spus că CNA a sesizat încă de marţi Parchetul cu privire la faptul că OTV emite fără a avea licenţă audiovizuală în România.

"Dat fiind istoricul relaţiilor dintre Diaconescu Dan Cristian cu autoritatea noastră, nu am nicio problemă că am transmis sesizarea la Parchet", a spus Laura Georgescu.

Ea a precizat că Parchetul a fost sesizat de CNA în baza articolului 96, alineatul 1 din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă penală de la 5.000 lei la 100.000 lei transmisia serviciilor de programe de televiziune/radiodifuziune fără licenţă de emisie sau licenţă de utilizare a frecvenţelor radio în sistem digital terestru, dacă fapta prezintă pericol pentru siguranţa naţională, ordinea publică sau sănătatea publică ori poate crea probleme de natură economică sau operaţională altor furnizori de reţele ori servicii de comunicaţii electronice sau utilizatorilor".

Totodată, Laura Georgescu a spus că ceea ce face Dan Diaconescu este "un precedent extrem de periculos". "Pentru că pentru prima oară se amestecă politicul şi ingerinţele de tip influenţă politică cu respectarea legii din ţara în care face business, ceea ce este foarte grav. Mă duce cu ideea la faptul că nu sunt într-un stat de drept", a spus Laura Georgescu. Ea a mai spus că, într-un stat de drept, se respectă legile şi instituţiile, nu se comentează actul de justiţie, şi se plătesc taxele.

Pe de altă parte, Laura Georgescu a precizat că difuzarea DD TV va rămâne suspendată "până la elucidarea aspectelor de natură penală" pe care CNA le suspicionează. "DD TV nu avea voie să preia OTV fără aprobarea prealabilă a CNA", a spus Laura Georgescu.

Societatea OTV SRL, înregistrată de Dan Diaconescu în Italia, deţine autorizaţie de difuzare a unor programe de televiziune prin satelit eliberată de Autoritatea în telecomunicaţii din Italia, potrivit informaţiilor furnizate, miercuri, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) din România.

Potrivit Laurei Georgescu, preşedintele CNA, societăţii OTV SRL, cu sediul la Roma, i-a fost eliberată autorizaţia de difuzare a unor programe de televiziune prin satelit de AGCOM (Autorità per le garanzie nelle comunicazioni), autoritatea de reglementare în domeniul audiovizualului din Italia.

Avizul a fost eliberat de AGCOM pe 30 septembrie 2013.

Pe de altă parte, Dan Diaconescu a înfiinţat societatea OTV SRL, care are sediul în Roma şi a fost înscrisă la Registrul Comerţului din Italia, în data de 18 iulie 2013, potrivit unor informaţii furnizate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

Societatea OTV SRL a fost constituită pe 10 iulie 2013, fiind înscrisă oficial la Registrul Comerţului din Italia pe 18 iulie 2013, conform datelor obţinute de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) din România de la Camera di Commercio Industria Artigianato e Agricoltura di Roma.

Capitalul social al societăţii OTV SRL este 10.000 de euro, obiectul de activitate al societăţii find distribuţie cinematografică, producţie video şi de televiziune.

Asociaţii societăţii sunt Dan Diaconescu (capitalul social vărsat de acesta este 9.500 de euro) şi Diana Voiculescu (500 de euro). Ambii figurează cu domiciliul în Roma, în acelaşi loc unde are sediul legal societatea OTV SRL, respectiv Roma (RM) Via Germanico 107.

Administratorul unic al societăţii este Diana Voiculescu.

Pe de altă parte, potrivit legislaţiei audiovizualului din România, o televiziune licenţiată în Uniunea Europeană poate să emită în România dacă respectă prevederile Deciziei numărul 199 din 2005.

Potrivit Deciziei CNA numărul 199 din 2005, serviciile de programe difuzate de radiodifuzori aflaţi sub jurisdicţia unui stat membru al Uniunii Europene pot fi retransmise în România fără o autorizare prealabilă. Reprezentanţii radiodifuzorilor ale căror servicii de programe se retransmit în România trebuie să pună la dispoziţia Consiliului Naţional al Audiovizualului copii legalizate, în limba originală şi în traducere, ale documentelor care atestă jurisdicţia şi autorizarea serviciului de programe.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis, marţi, să sesizeze Parchetul privind faptul că, începând de vineri noaptea, OTV emite ilegal în România, fără a avea licenţă audiovizuală, programul televiziunii fiind retransmis pe frecvenţa de satelit a postului DD TV. Consiliul a stabilit, totodată, că DD TV trebuie să îşi suspende temporar emisia.

CNA s-a autosesizat cu privire la emisia televiziunii OTV pe frecvenţa Direct Digital TV (DD TV), începând cu data de 18 octombrie, ora 23.00.

La propunerea Laurei Georgescu, preşedintele CNA, Consiliul a decis, în şedinţa de marţi, să sesizeze Parchetul pentru că OTV emite în România fără a avea licenţă audiovizuală.
Totodată, CNA a decis, marţi, să sesizeze Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi societatea Digital Sky SRL, care ridică semnalul televiziunii DD TV la satelitul Eutelsat 16 grade Est, să suspende difuzarea televiziunii DD TV, "până la soluţionarea aspectelor de natură penală" în acest caz.

Această decizie a fost luată cu unanimitate de voturi de membrii CNA (Laura Georgescu, Florin Gabrea, Lorand Turos, Valentin Jucan, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Christian Mititelu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea).

CNA a retras, pe 22 ianuarie 2013, cu unanimitate de voturi, licenţa audiovizuală a televiziunii OTV, fapt care presupune că postul controlat de Dan Diaconescu nu mai poate emite.
Din 22 ianuarie, Dan Diaconescu, cel care deţinea OTV, a încercat de mai multe ori să reia emisia postului, însă fără succes, până în noaptea de vineri spre sâmbătă, când OTV a început să emită din nou pe satelit, pe frecvenţa televiziunii DD TV (Direct Digital TV), care este controlată tot de Diaconescu.

Retransmisia OTV pe licenţa DD TV este însă ilegală, a declarat, sâmbătă dimineaţă, pentru MEDIAFAX, Laura Georgescu, preşedintele CNA.

Potrivit Laurei Georgescu, DD TV are voie să difuzeze în grila sa filme, într-un procent de 67,5%, şi programe preluate de la televiziunea de muzică populară Inedit TV (32,5%). Laura Georgescu a mai spus că CNA nu a aprobat modificarea grilei de emisie a DD TV, astfel încât DD TV să poată să retransmită programe în direct ale OTV.

Televiziunea DD TV - care difuza în mod curent în special programe de desene animate - a început să transmită vineri, în jurul orei 23.00, o emisiune în direct cu Dan Diaconescu, pe ecran fiind postată pe lângă sigla DDTV şi sigla OTV, după cum au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din industria media.

Informaţia a fost confirmată, pentru MEDIAFAX, de Rareş Gărduş, administratorul firmei Digital Sky SRL, care ridică semnalul televiziunii DD TV la satelitul Eutelsat 16 grade Est.
Însă Rareş Gărduş spune că a constatat şi el că vineri, în jurul orei 23.00, DD TV a început să retransmită programul OTV.

Rareş Gărduş a mai spus că el a semnat în luna martie un contract cu firma Telecroma Media SRL, care deţine licenţa audiovizuală a DD TV, pentru ridicarea la satelit a semnalului acestei televiziuni. Potrivit lui Gărduş, contractul a fost semnat pe o perioadă de un an.

"Eu am contract cu Direct Digital TV. Şi eu am constatat cu stupoare aseară ce fac ei. Semnalul vine din bulevardul Preciziei din Bucureşti. DD TV, care a emis până ieri desene animate, are sediul în Preciziei", a spus Rareş Gărduş.

Gărduş a mai spus că, din punct de vedere legal, compania sa Digital Sky nu poate să intervină şi să nu mai retransmită DD TV. "Aştept să văd ce se va întâmpla, pentru că modificarea de grilă a unei televiziuni se face cu aprobarea CNA. Probabil CNA va lua măsuri, nu ştiu ce măsuri (...) Eu am primit aprobare de la ANCOM şi am ridicat semnalul DD TV la satelit. Semnalul a mers bine merci până aseară, pe la 23.00, când DDTV a luat decizia de a retransmite un alt program. Nu ştiu de unde retransmite. Am văzut că scrie pe ecran că este retransmis din Italia şi l-am văzut pe Dan Diaconescu la o măsuţă. Dar eu nu pot să afectez acel program, pentru că îmi încalc licenţa de la ANCOM, trebuie să îl duc (semnalul la satelit, n.r.) aşa cum e", a spus Rareş Gărduş.

Întrebat în câte case din România poate fi recepţionat în prezent OTV, Rareş Gărduş a spus: "Pe reţelele de cablu pe care DD TV era retransmis. Dar DD TV era pe nişte reţele mici din ţară, nu pe RCS şi pe UPC".

Pe de altă parte, OTV poate fi recepţionat de persoanele care deţin o antenă de satelit şi o poziţionează după coordonatele DD TV. Surse din industria media au declarat pentru MEDIAFAX că sunt câteva mii de persoane care deţin astfel de antene individuale.

În ultimele săptămâni, Dan Diaconescu a declarat de mai multe ori că va relua emisia OTV şi că va emite dintr-o biserică de la Vatican. Însă, Arhiepiscopia Romano-Catolică Bucureşti a anunţat, vineri, într-un comunicat de presă că "OTV nu emite de la Vatican, iar Diaconescu nu are rezidenţă în Statul Cetăţii Vaticanului", precizând că "afirmaţiile lui Dan Diaconescu sunt absolut false şi nefondate".

Pe de altă parte, pe 16 octombrie, Dan Diaconescu a anunţat că a început să emită în Italia pe frecvenţa televiziunii Romit TV, dar şi pe internet. Însă, Romit TV emite în Italia pe o licenţă digitală terestră şi nu deţine o licenţă de satelit proprie, după cum nici OTV nu deţine vreo licenţă audiovizuală în Italia.

CNA a retras, în şedinţa din 22 ianuarie 2013, cu unanimitate de voturi, licenţa audiovizuală a televiziunii OTV, fapt care presupune că postul controlat de Dan Diaconescu nu mai poate emite. Licenţa OTV a fost retrasă la propunerea Laurei Georgescu, preşedintele CNA, cu unanimitate de voturi.

Licenţa OTV - un post aflat în lista televiziunilor "must carry", pe care cabliştii îl retransmiteau în mod obligatoriu la momentul respectiv - a fost retrasă din cauză că societatea Ocram Televiziune SRL, care deţinea licenţa televiziunii, nu a făcut dovada plăţii unor amenzi aplicate de Consiliu pentru încălcări ale legislaţiei audiovizualului, în anii 2009, 2010, 2011 şi 2012. Potrivit articolului 57, alineatul 1, litera d din Legea audiovizualului, "Licenţa audiovizuală analogică se retrage de Consiliu în următoarele situaţii: titularul nu depune la Consiliu, în termen de 6 luni de la data aplicării unei amenzi, dovada achitării acesteia".

OTV a primit amenzi în cuantum de 1,17 milioane de lei de la Consiliul Naţional al Audiovizualului, începând din anul 2009 şi până pe 28 martie 2012, când televiziunea lui Dan Diaconescu a intrat în insolvenţă, şi nu a făcut la CNA dovada achitării lor. Amenzile aplicate la CNA merg la bugetul de stat.
Avocaţii firmei de avocatură Fenechiu-Savu şi Asociaţii, care reprezintă societatea Ocram Televiziune SRL, au depus, pe 23 ianuarie 2013, la Curtea de Apel Bucureşti o cerere de anulare a deciziei Consiliului Naţional al Audiovizualului din 22 ianuarie 2013 privind retragerea licenţei de emisie a OTV.
Curtea de Apel Bucureşti a respins, pe 3 aprilie 2013, cererea de anulare a hotărârii CNA privind retragerea licenţei de emisie a OTV, decizia putând să fie contestată la instanţa supremă. Instanţa a stabilit că cererea lui Dan Diaconescu de anulare a deciziei CNA din 22 ianuarie în urma căreia postului OTV i-a fost retrasă licenţa de emisie este neîntemeiată.

Pe de altă parte, Dan Diaconescu controlează televiziunea Direct Digital TV (DD TV). Licenţa audiovizuală a televiziunii DD TV este deţinută de societatea Telecroma Media SRL, ai cărei asociaţi sunt: Ion Florin Floştoiu (asociat principal - 61,65%), Iulius Mario Diaconescu (33,35%) şi Al Attar Khaldoun (5%). Durata de valabilitate a licenţei audiovizuale a DD TV va expira pe 24 februarie 2014, potrivit site-ului CNA.

Sursa: Gândul

Nessun commento:

Posta un commento