La comunità romena si incontra e si racconta attraverso storie quotidiane, punti di vista, fatti di cronaca, appuntamenti e novità, per non dimenticare le radici e per vivere meglio la distanza da casa.
Informazioni utili per i romeni che vivono in Italia, per conoscere le opportunità che la realtà circostante offre e divenire cittadini attivi.

Bun găsit pe site! Benvenuto!

Comentează articolele publicate!

lunedì 29 giugno 2015

Expo Milano Pavilionul Romaniei - Lansarea cartii "O privire catre România‏"


Press Release
Il Bosco di San Francesco - O privire catre România -
Platforma interculturala de arta pentru pace și dialog

Milano– 1 iulie 2015, orele 16:00, la Expo Milano, Pavilionul Romaniei găzduiește lansarea cartii “Il Bosco di San Francesco” - O privire catre România -.

"Il Bosco di San Francesco" este o serie de 25 de fotografii de format mare realizate de fotografa de origine italiana Beba Stoppani între 2010 și 2012 în cadrul “Padurii lui San Francesco din Assisi, Italia”, pădurea milenară și centrul mistic al Italiei și al lumii, unde natura, istoria si spiritualitatea se imbina într-o cale solitara, interculturala și religioasa.
Clic dupa clic, prin tehnica simpla a miscarii imaginii (deformarea imaginii), Beba Stoppani transcende progresiv aspectele mimetice ale păduri pentru a izola viziunea sa, tese transparente, sculturi, dizolva atmosfere luminoase, urmărind formele estetice, desenand mandala, intampinand structura arborescentă în stadiul actual, într-o legătură constantă între interior şi exterior, aducând privitorul să se cufunde în contemplarea unui material realizat în întregime optic.
Expoziția, un proiect al artistei Beba Stoppani, in grija criticului Ilari Valbonesi si al jurnalistei Irina Tirdea, este in plina dezvoltare, cu scopul de a crea o platformă relationala în jurul valorilor cuprinse de Padurea lui San Francesco.

Etapă cu etapă, artiști, muzicieni, scriitori, oameni de stiinta au fost invitați să intre în rezonanță cu expoziția de fotografie și să contribuie la ea cu ideale și experiența lor din "Il Bosco di San Francesco", conectand diferite locații geografice și o moltitudine etica a privirilor și perspectivelor într-un proiect de artă în curs, cu scopul de a crea o platformă de arta intineranta internațională de pace si dialog.

Ca urmare a acestei expoziții a fost realiazata o carte Italo - Romana "O privire catre România" - o reflecție asupra asemănările dintre cele două țări - Italia – România. (Texte realizate de: Irina Tirdea, Violeta Popescu, prefata George Bologan, Consul General al Romaniei la Milano.)
Temele principale care pot fi identificate sunt: protecția creației; refugierea de zgomotul și poluarea lumii în toate sensurile; contemplarea, cunoașterea si prietenia dintre Italia și România.

Acest proiect a fost realizat cu sprijinul orașului Assisi, Umbria, FAI - Bosco di San Francesco, Consulatului General al României la Milano, Institutului Cultural Italian la București, Institutul Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția, Centrul de Cultura Italo-Roman la Milano, Institutul Italian de Cultură al orașului Mexic, Centrul Cultural Santo Domingo - Oaxaca, , Ora World Mandala Lab. For Ahimsa through Art and Science Peace Research Centre, Gujarat Vidyapith (University founded by Mahatma Gandhi in 1920) India, Academia Romana de la Roma.
Press Office Irina Tirdea
irina_tirdea@yahoo.com cell. (0039)3443800777
---------------------------------------------

- Il Bosco di San Fancesco – Uno sguardo sulla Romania (O privire catre Romania)

Da sempre il bosco è un atelier a cielo aperto per l'arte immersa nell'ambiente che ci circonda. Anche quando ci appare come un fondale impenetrabile. Spettacolo di natura, spazio di libertà e di pensiero, il bosco fa il suo ingresso nell'arte fotografica del diciannovesimo secolo, rivoluzionando la pittura e il gusto per il paesaggio, con i ritratti della foresta di Fontainebleau di Gustave Le Gray in cui, la luce, filtrata dai rami, crea un'atmosfera di arte sacra molto amata da tutti i pittori che vi si rifugiano: Courbet, Rousseau, Corot; negli stati d'animo sospesi e colti in natura da Monet, Sisley e Renoir con la rapidità di un’impressione. Un movimento dell'arte nell'arte della rappresentazione in un magnifico laboratorio "a grandezza naturale" che unisce la tecnica pittorica con quella fotografica, nell’eccitante sfida di cogliere, con immediatezza sensuale, il mutare della luce e i misteri dell'eterno, fino a incantarsi nel dripping di una foresta di Pollock.

Dintotdeauna “Pădurea”a fost considerata un “Atelier in aer liber” pentru arta, cufundat în mediul care ne inconjoara, chiar şi atunci când pare să fie un fundal impenetrabil. Spectacol de natura, spaţiul şi libertatea de gândire - padurea si – a făcut intrarea sa în arta fotografică in secolul al XIX-lea, revoluţionand pictura şi gustul pentru peisaj, cu portrete ale pădurii Fontainebleau ale lui Gustave Le Gray unde lumina, filtrata de ramuri, creează o atmosferă de artă sacră, adorata de pictorii rifugiati cum ar fi: Courbet, Corot, Rousseau; in starile de spirit suspendate si intelectuale in natura lui Monet, Sisley şi Renoir cu rapiditatea unei impresii. O mişcare de artă în arta, in reprezentarea unui laborator magnific "in mărime originala", ce uneste tehnica de pictura cu cea a fotografiei, în incitanta provocare de a intampina, cu o senzualitate imediata, modificarea luminilor şi tainele eternului, pana a ne incanta de tecnica de “dripping” al pădurii lui Pollock.

Il Bosco di San Francesco è il titolo di una serie di 25 fotografie di "luce ed energia" scattate tra il 2010 e il 2012 da Beba Stoppani sulle pendici del Monte Subasio, a pochi chilometri da Assisi.
Il rigoglio della vegetazione e l'intimo legame con la storia e l'insegnamento del Santo di Assisi, Patrono d'Italia, fanno di questa selva un luogo mistico, unico al mondo. E' un luogo sacro che da sempre suscita venerazione; luogo iniziatico di crescita organica e di rigenerazione, segnato dall’ordine simbolico dell'eremo, ma nello stesso tempo impossibile da governare; luogo magmatico per sua costituzione, dove ogni territorialità sprofonda in natura: ossa, bacche, battiti animali, funghi, memoria vivente e perduta, tutto partecipa alla decomposizione della materia organica che si fa humus e alimenta la terra. Nel bosco di San Francesco ci si addentra camminando.

“Il Bosco di San Francesco” este titlul unei serii de 25 de fotografii realizate din "lumină şi energie" între anii 2010-2012 de catre artista Beba Stoppani pe pantele muntelui Subasio, la câţiva kilometri de Assisi in Italia.
Luxurianta vegetaţie şi legătura intimă cu istoria şi invatamintele Sfantului de Assisi, patronul spiritual al Italiei, fac din acest loc o pădure mistică, unica in lume. Este un loc sacru, care dintotdeauna a inspirat vegetatia; este geneza creşterii organice şi al regenerarii, marcat de ordinea simbolică al eternului, dar în acelaşi timp imposibil de guvernat; un loc magmatic pentru formarea sa, unde fiecare teritorialitate se prăbuşeşte în natură: oasele, fructele de padure, animalele, ciupercile, memoriale vii şi pierdute, toate participa la descompunerea materiei organice, care devine humus şi alimenteaza pământul, astfel incepem pelerinajul in pădurea Sfantului Francesco.

E' un passo senza nessun riparo, simile ad una pratica di meditazione in ascolto del ritmo cosmico, dove lo sguardo umile di Francesco, simbolo di amore per la natura e il creato, ritorna ad essere una sorprendente indicazione etica, estetica ed ecologica.
Ma il Bosco di San Francesco non è solo un cammino interiore alla scoperta di una natura sempre fonte di meraviglia: è il manifestarsi di un “sacro ritiro” che caratterizza anche il fare artistico e il venire alla luce dell'esperienza sensibile della luce stessa.

Acesta pelegrinaj este un popas fără nici un adăpost, similar practicilor de meditaţie în ascultarea ritmului cosmic, unde privirea umilă a lui Francesco, simbol al iubirii de natura şi al crearii, devine o indicaţie surprinzătoare al eticii, esteticii si al ecologiei.
Pădurea Sfantului Francesco nu este doar o calatorie interioara pentru a descoperi natura, ca si sursă de miracol: deasemenea este manifestarea “retragerii sacrului”, ce caracterizează artistul şi descoperirea experientei sensibile al luminii în sine.

Scatto dopo scatto, mediante la semplice tecnica del mosso, Beba Stoppani trascende progressivamente gli aspetti più mimetici del bosco per isolare la visione, tesse trasparenze, intrecciare matasse, sciogliere atmosfere luminose, rintracciare forme estatiche, disegnare mandala, cogliere l'arborescenza nella sua fase attuale, in un costante rimando tra interno ed esterno, portando così lo spettatore a immergersi nella contemplazione di una materia resa completamente ottica.

Clic dupa clic, prin tehnica simpla a miscarii imaginii (deformarea imaginii), Beba Stoppani transcende progresiv aspectele mimetice ale păduri pentru a izola viziunea sa, tese transparente, sculturi, dizolva atmosfere luminoase, urmărind formele estetice, desenand mandala, intampinand structura arborescentă în stadiul actual, într-o legătură constantă între interior şi exterior, aducând privitorul să se cufunde în contemplarea unui material realizat în întregime optic.

Il dispositivo d'attenzione - il taglio fotografico - focalizza e seziona il tratto di paesaggio sul quale l'artista punta la sua macchina ma, nello stesso tempo, eccede il suo atto di osservazione. Nel passaggio apprensivo, l'immagine dispiega il suo spazio etico: tempio a cielo aperto, in essa conviene una pluralità interspecifica di sguardi e prospettive dove gli eventi, imprevedibili, rimettono in gioco l'intera vita e unità di sviluppo e di percorso. In analogia, la mostra stessa è un divenire in corso d'opera, nella volontà di vivere un'esperienza in comune intorno ai valori di nonviolenza e di rispetto interspecifico e culturale. Cosi nasce il libro “Il Bosco di San Francesco” – Piattaforma interculturale di arte per la pace ed il dialogo – Uno sguardo sulla Romania.

Dispozitivul atentiei – incadrarea fotografica - focalizeaza si diseca punctul central al peisajului, pe care artistul îşi indreapta atentia, dar, în acelaşi timp, depăşeşte optica sa. În pasul receptiv, imaginea relevă spaţiul său etic: templu în aer liber, in aceasta este acceptata o pluralitate interspecifica de priviri şi perspective, unde evenimentele imprevizibile, pus în joc intreaga viaţa şi calea dezvoltarii.
În analogie, expozitia “Il Boscolo di San Francesco”este o opera in curs de dezvoltare, din dorinţa de a trăi o experienţă în comun în jurul valorilor de nonviolenţă şi de respect intercultural. Asa naste cartea "Il Bosco di San Francesco" - Platforma interculturala de arta pentru pace si dialog – o privire catre Romania.

Messico, Assisi, Italia, Milano, Venezia, Bucarest, Romania: tappa dopo tappa artisti, musicisti, letterati, scienziati di tutte le formazioni e le età sono invitati a contribuire con il loro vissuto del “Bosco" e della serie, mettendo così in relazione diverse prospettive formative e località geografiche nel mondo, in un dialogo continuo "sulle tracce" dell’altro che affiora così nella nostra stessa esperienza e ci trasforma.
Mexic, Assisi, Milano, Venetia, Italia, Bucuresti, Romania: etapa dupa etapa: artisti, muzicieni, scriitori, oameni de ştiinţă de toate vârstele şi formarile culturale sunt invitati să contribuie cu experienţa lor asupra "pădurii" si a acestui proiect, punand astfel in legatura diversele perspective formative si localizarea geografica din lume, într-un dialog continuu "pe urmele" celuilalt care ni se aseamana si care prin experienta sa ne trasforme.

Press Office
Irina Tirdea

Nessun commento:

Posta un commento